Μια διαφορετική προσέγγιση στη διαχείριση των δημοσίων πόρων.
Η Κυβερνητική πολιτική μπορεί να ταξινομηθεί σε συγκεκριμένα στρατηγικά προγράμματα. Κάθε στρατηγικό πρόγραμμα μπορεί να έχει ευδιάκριτους μετρήσιμους στόχους διευκολύνοντας έτσι τον έλεγχο και την αξιολόγηση της εφαρμογή του.
Ταυτόχρονα, καθορίζοντας ανώτατο ύψος δαπανών για κάθε στρατηγικό πρόγραμμα, μπορούμε να περιορίσουμε τη σπατάλη. Χρόνος υλοποίησης κάθε στρατηγικού προγράμματος μπορεί να είναι η τριετία. Το πλήθος των στρατηγικών προγραμμάτων τέτοιο, ώστε να καλύπτεται ολόκληρος ο δημόσιος τομέας.
Ταυτόχρονα, καθορίζοντας ανώτατο ύψος δαπανών για κάθε στρατηγικό πρόγραμμα, μπορούμε να περιορίσουμε τη σπατάλη. Χρόνος υλοποίησης κάθε στρατηγικού προγράμματος μπορεί να είναι η τριετία. Το πλήθος των στρατηγικών προγραμμάτων τέτοιο, ώστε να καλύπτεται ολόκληρος ο δημόσιος τομέας.
Οι υπουργοί μπορούν να έχουν ελευθερία διαχείρισης των πόρων των στρατηγικών προγραμμάτων, ανάλογα με το ποσοστό ευθύνης τους ως προς το επιτυχές αποτέλεσμα του κάθε προγράμματος που αναλαμβάνουν να υλοποιήσουν.
Ο προσδιορισμός του είδους και η ταξινόμηση των στρατηγικών προγραμμάτων στο σύνολο του δημόσιου τομέα, είναι ευθεία συνάρτηση του συνόλου των δημοσίων δαπανών και του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων.
Κάθε Υπουργείο συγκεντρώνει τις τακτικές και τις επενδυτικές δαπάνες των στρατηγικών προγραμμάτων που διαχειρίζεται και καθιερώνει τρία επίπεδα ελέγχου όπως αυτά ορίζονται από Ενιαία Εξωτερική Αρχή Ελέγχου, η οποία εποπτεύει το σύνολο των στρατηγικών προγραμμάτων του δημόσιου τομέα.
Τέλος, κάθε Υπουργείο δίδει στη δημοσιότητα σε τακτά χρονικά διαστήματα όλες τις πληροφορίες που κρίνονται απαραίτητες για την αξιολόγηση της πορείας του προϋπολογισμού του από τους πολίτες, ενώ παράλληλα καθιερώνεται η λογοδοσία των Υπουργών απευθείας από τη Βουλή.
Σχόλια